ledbazan

مقاله های تخصصی در زمینه فواید استفاده از Led و لامپ های کم مصرف

ledbazan

مقاله های تخصصی در زمینه فواید استفاده از Led و لامپ های کم مصرف

سان لایت (Sunn Light)، لامپی هوشمند که حرکات خورشید را تقلید می‌کند.

سان لایت (Sunn Light)، لامپی هوشمند که حرکات خورشید را تقلید می‌کند.

واقعاً نور هیچ وسیله‌ای را نمی‌توان جایگزین خورشید کرد، مگر اینکه لامپ هوشمند خوبی باشد که گذراندن وقت داخل فضای بسته را مطلوب‌تر سازد. سان لایت نیز لامپ LED قدرتمند و هوشمندی است که سطح روشنایی‌اش در طی روز به صورت خودکار تغییر می‌کند تا از آهنگ طبیعی خورشید در ناحیه زندگیتان تقلید کند.

 


  سان لایت در دو اندازه تولید می‌شود: سایز کوچکتر 48.6 سانتی متر (19 اینچ) و دارای240 ال‌ای‌دی می‌باشد و حداکثر 3300 لومن روشنایی تولید می‌کند. درحالی که سایز بزرگتر60 سانتی متر (24 اینچ) بوده 330 ال‌ای‌دی دارد و حداکثر 5500 لومن نور می‌پراکند. هر دوی این مدل‌ها را می‌توان همانند قاب عکسی از دیوار آویزان کرد یا آنها را با مهارت در دیوار جای داد. همچنین می‌توانید هر تعداد سان لایت را که لازم داشته باشید در فضای خانه‌ تان نصب کنید (حداقل 100 عدد). بعد از اینکه سان لایت را از طریق بلوتوث با ابزار iOS یا آندرویدی‌ تان نظیر (Pair) کردید، لامپ یادشده به صورت خودکار ارتفاع و طول جغرافیایی را شناسایی می‌کند و از آهنگ طبیعی خورشید در محل زندگی‌تان تقلید می‌نماید.



علاوه بر این، با تکان دادن گوشی هوشمند نظیر شده‌تان به هنگام شب، «حالت نیمه شب» سان لایت فعال می‌شود تا نور لازم برای راه رفتن شما و طی مسیر اتاق خوابتان به سرویس بهداشتی را فراهم کند، بدون اینکه دیگران از خواب بیدار شوند. بعد از نظیر کردن سان لایت با گوشی هوشمندتان این لامپ به مدت یکسال خود را با خورشید تطابق می‌دهد. به همین خاطر برای انجام کارکردهای بنیادینش نیاز به ارتباط مداوم آن با تلفن همراهتان نیست.

بعد از راه‌اندازی سان لایت و تنظیم آن، لامپ در اوایل صبح نوردهی را آغاز می‌کند و همانند خورشید آرام‌آرام نور می‌پراکند تا شما را بیدار کند. از این نظر عملکردش شبیه Wake-up Light فیلیپس و بسیاری از دیگر محصولات مشابه موجود در بازار است. همزمان با پیش رفتن روز، روشنایی نیز به صورت خودکار افزایش می‌یابد تا تقلیدی از نور بعدازظهر خورشید در محل زندگی‌تان باشد. سپس به هنگام عصر آرام‌ارام از نورلامپ کاسته می‌شود. علاوه بر این اگر مثلاً دوست دارید برخلاف محل زندگی‌تان نورخورشید بیشتری در اختیار داشته باشید یا مشکل به هم‌ ریختگی ضرب اهنگ طبیعی بدنتان را حل کنید می‌توانید سان لایت را به گونه‌ای تنظیم کنید که با ساعات روزگاهی منطقه‌ای دیگر منطبق باشد. برنامه همراه این محصول که مجانی است را می‌توان با لامپ‌های hue وLIFX  نیز سازگار نمود و آن را در سیستم‌های نوردهی این لامپ‌ها ادغام کرد. یکی از نمایندگان سان لایت نیز اعلام داشته است لامپ‌های hue  وLIFX  نیز قابلیت برنامه‌ ریزی دارند تا از رفتار سان لایت تقلید کرده و آهنگ خورشید را با استفاده از برنامه سان لایت اجرا کنند.

منبع: http://kooy.ir/News872.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد